Poucas palavras:

Blog criado por Bruno Coriolano de Almeida Costa, professor de Língua Inglesa desde 2002. Esse espaço surgiu em 2007 com o objetivo de unir alguns estudiosos e professores desse idioma. Abordamos, de forma rápida e simples, vários aspectos da Língua Inglesa e suas culturas. Agradeço a sua visita.

"Se tivesse perguntado ao cliente o que ele queria, ele teria dito: 'Um cavalo mais rápido!"

segunda-feira, 2 de maio de 2011

MÉTODOS DE ENSINO DE LÍNGUA INGLESA (AUDIO LINGUAL METHOD)





Ele surgiu a partir das idéias geradas pela psicologia behaviorista. Os alunos devem aprendê-la automaticamente sem parar para pensar, formando novos hábitos na língua alvo e superando os antigos hábitos de sua língua nativa.

 O conteúdo é sempre bastante estrutural, sendo apresentado em diálogos iniciais. Esses diálogos são aprendidos com memorização, imitação e repetição. A partir deles, são conduzidos exercícios para fixação dos conteúdos e vocabulário. As repostas certas dos alunos são reforçadas positivamente com prêmios ou elogios. Gramática explícita

Atualizando... 

About the role of the teacher (Audio-Lingual Method):

The teacher is like an orchestra leader, directing and controlling the language behavior of her students. She is also responsible for providing her students with a good model for imitation. Students are imitators of the teacher’s model or the tapes she supplies of model speaker. They follow the teacher’s directions and respond as accurately and as rapidly (Larsen-Freeman 2010, p. 45)

What is the nature of student-teacher interaction?

There is student-to-student interaction in chain drills or when students take different roles in dialogs, but this interaction is teacher-directed. Most of the interaction is between teacher and students and is initiated by the teacher. (Larsen-Freeman 2010, p. 46)

How does the teacher respond to student errors?

Student errors are to be avoided if at all possible through the teacher’s awareness of where the students will have difficulty and restriction of what they are taught to say. (Larsen-Freeman 2010, p. 47)

Larsen-Freeman, D. (2010). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.

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